ΕΔΩΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΓΝΩΣΗ, ΤΕΧΝΕΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ;

korinthosnews  | 

Αιας  Ρενιερης

Κατά περιόδους βεβαίως εμφανίζονταν κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις που ήταν όμως μεμονωμένες περιπτώσεις. Όμως ακόμη και αυτές οι μεμονωμένες περιπτώσεις έδωσαν πνευματικό έργο γιατί στράφηκαν στον ελληνικό πολιτισμό και φυσικά κατηγορήθηκαν ή και διώχθηκαν γι'αυτό. Τέτοια παραδείγματα είναι ο Ψελλός, ο Φώτιος και ο Λέων ο σοφός. Ο Α.Μαρκόπουλος, καθηγητής Βυζαντινής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών λέει[21]

«ο Λέων ο Φιλόσοφος κατηγορήθηκε ότι αρνήθηκε το Τριαδικό δόγμα για να στραφεί στον πολυθεϊσμό ενώ ο μαθητής του Κ.Σικελός έγραψε λίβελο και τον στέλνει στην Κόλαση μαζί με τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, τον Όμηρο, τον Ευκλείδη και άλλους»
επίσης ο Ψελλός θα κατηγορηθεί πως εγκατέλειψε τον Όλυμπο της Βιθυνίας όπου και μόναζε για να στραφεί στον Όλυμπο των ελλήνων.

Σε κάθε περίπτωση πάντως ή όποια υποτυπώδες πνευματική κίνηση υπήρχε στο Βυζάντιο οφείλονταν είτε στην μελέτη της ελληνικής αρχαιότητας κάποιων ελάχιστων φωτισμένων ανθρώπων, είτε στην πνευματική κλοπή χριστιανών θεολόγων από την ελληνική φιλοσοφία. Πουθενά όμως δεν υπάρχει χριστιανικό αυτόφωτο πνευματικό έργο ή φιλοσοφική σκέψη και αμφισβήτηση.

Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να βρισκόταν κάποιος να μας διαφωτίσει σχετικά με τον πολιτισμό του Βυζαντίου εφόσον αυτός θεωρείται συνέχεια του ελληνικού και παράλληλα ως μη εισελθών στην σκοταδιστική περίοδο του Μεσαίωνα όπως έγινε στην Δύση.

Που λοιπόν υπάρχουν οι αντίστοιχοι Πλάτωνες, οι αντίστοιχες φιλοσοφικές σχολές, που είναι οι Αισχύλοι και οι Αριστοφάνηδες, που είναι τα θέατρα, που είναι οι Φειδίες και οι Πραξιτέληδες, που είναι οι Παρθενώνες και οι Αφροδίτες της Μήλου, που είναι οι Ιπποκράτηδες και οι Γαληνοί, που είναι τα Ασκληπιεία, που είναι οι Αρχιμήδες , οι Ερατοσθένηδες και οι Ίππαρχοι, που είναι οι επιστήμες, που είναι οι βιβλιοθήκες, που είναι οι Ολυμπιακοί αγώνες, που είναι οι Περικλήδες και οι Αριστείδες, που είναι η δημοκρατία και οι Βουληφόρες Αγορές. Που είναι οι Βολταίροι και οι Ρουσώ, που είναι οι Λεονάρντο ντα Βίντσι και οι Βαν Γκόνκ, που είναι οι Μπετόβεν και οι Μότσαρτ, που είναι οι Σαίξπηρ, οι Κοπέρνικοι και οι Δαρβίνοι, που είναι οι Άνταμ Σμιθ οι Μαρξ και οι Ένγκελς, που είναι οι Γκαίτε ...;

Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να βρεθεί κάποιος να μας πει έναν σημαντικό επιστήμονα, έναν σημαντικό εκπρόσωπο των τεχνών, έναν σημαντικό φιλόσοφο, έναν σημαντικό πολιτικό διανοητή κατά την διάρκεια της χιλιόχρονης ιστορίας του Βυζαντίου.

Θα είχε τεράστιο ενδιαφέρον να βρεθεί κάποιος επιτέλους να μας δώσει ένα-όχι δυο- ΕΝΑ γραπτό κείμενο, ένα έργο τέλος πάντων-είτε φιλοσοφικό, είτε πολιτικό, είτε επιστημονικό, είτε θεατρικό-κάτι, οτιδήποτε, που να έμεινε στην ιστορία ως έργο που αποτελεί κληρονομιά για τον ανθρώπινο πολιτισμό, που έδωσε έμπνευση στις επόμενες γενιές, που βοήθησε με κάποιον τρόπο στην εξέλιξη του πολιτισμού και του ανθρώπινου γένους.

Αν βρεθεί κάποιος να μας υποδείξει ένα και μόνον ένα τέτοιο έργο που να αποτελεί μέρος της βυζαντινής κουλτούρας, τότε θα πάρουμε πίσω όσα καταλογίζουμε στο Βυζάντιο. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει ούτε ένα, υπάρχει μόνον το απόλυτο σκότος κι ας βρεθεί κάποιος να μας διαψεύσει, ως τότε όμως δείξτε-οι βυζαντινολάτρες-λίγο αυτοσεβασμό και μην ομιλείται περί Βυζαντινού πολιτισμού, είναι προσβολή προς την έννοια πολιτισμός.

Φιλοσοφική σκέψη άρχισε να παρουσιάζεται με τη λεγόμενη Παλαιολόγεια αναγέννηση και φυσικά με σπουδαιότερο εκφραστή τον Φυσιολάτρη Πλήθων που κατέφυγε στον Μυστρά όπου μπορούσε να διδάξει ελεύθερα την ελληνική πολυθεϊκή σκέψη αφού εκεί πλέον δεν είχε εξουσία το Πατριαρχείο. Ωστόσο τα έργα του μεγάλου φιλόσοφου θα παραδοθούν στην πυρά από τον μεγάλο εθνάρχη της ορθοδοξίας Γενάδιο.

Η Ε.Γλυκατζή αναφέρει

«τα πιο εκλεκτά μυαλά της εποχής στρέφονται με μανία στη μελέτη της αρχαίας σκέψης ...;το καλύτερο παράδειγμα αυτής της κίνησης είναι χωρίς αμφιβολία ο Πλήθων που θεωρήθηκε πρόδρομος της αναγέννησης ...;δίπλα σε αυτό το κίνημα του Διαφωτισμού διαμορφώνεται κι ένα ρεύμα κάτω από την επίδραση της Εκκλησίας με μεγαλύτερο εκπρόσωπο τον πατριάρχη Γενάδιο, άγριο πολέμιο της ελληνικής αναγέννησης που κηρυσσόταν κυρίως στον Μυστρά, δεν είναι τυχαίο πως οι εκπρόσωποι του ελληνίζοντος ρεύματος προσεγγίζει την Δύση (η οποία ήδη είχε αρχίσει να ελληνίζει) ενώ του εκκλησιαστικού ρεύματος με τους Τούρκους ...;οι ίδιοι αυτοί κύκλοι θα θυμηθούν την βιβλική θεωρία για την ήττα που είναι θέλημα θεού για να τιμωρηθεί η αυτοκρατορία για τα αμαρτήματά της και να συγκρατήσει το λαό πιστό στην εκκλησία»!!!

Ακριβώς δηλαδή τη στιγμή που στο Βυζάντιο άρχισε να πνέει Ελληνίζον άνεμος με μία ολόκληρη περιοχή-τον Μυστρά-υπό την καθοδήγηση του Πλήθωνα να στρέφεται στην «ειδωλολατρική» Ελλάδα. Παράλληλα ένα κίνημα ελληνίζοντων κυρίως διανοούμενων που βρίσκουν καταφύγιο στην Δύση κι έναν αυτοκράτορα τον Κ. Παλαιολόγο συμπαθών στο ρεύμα αυτό αλλά και στην ένωση με τη Δύση.

Την στιγμή μάλιστα που το Πατριαρχείο έχει μείνει ακέφαλο, την στιγμή αυτή εμφανίζονται οι Τούρκοι ως σανίδα σωτηρίας προς την ορθόδοξη εκκλησία κι επικεφαλή τον Γεννάδιο ο οποίος πείθει τις αμόρφωτες μάζες πως είναι θέλημα θεού η Πόλη να τουρκέψει. Έτσι η αυτοκρατορία θα μείνει εντελώς ανυπεράσπιστη και θα πέσει στα χέρια του Πορθητή του οποίου το πρώτο μέλημα είναι η επανίδρυση του Πατριαρχείου με Πατριάρχη φυσικά τον Γεννάδιο. Αυτός φυσικά θα πείσει τον παλιό μαθητή του, τον Πορθητή πως θα πρέπει πλέον να κυνηγηθούν τα σατανικά έργα των ελλήνων και την «μόρφωση» του ποιμνίου θα πρέπει να αναλάβει αποκλειστικά και μόνον η Εκκλησία!!!

Η επίσημη θέση του Γεννάδιου για την άλωση μέσα από τα κειμενά του σύμφωνα και με τον καθηγητή Ιστορίας Π.Κονόρτα (Ελευθεροτυπία 25-5-2000) είναι η εξής:

«η άλωση είναι θέλημα θεού και ο Θεός έχει δώσει δύναμη στους Οθωμανούς και ενέπνευσε τον Μωάμεθ Β΄ να επανιδρύσει το Πατριαρχείο, τα πάντα προέρχονται από τον Θεό και μέσω του φιλεύσπλαχνου σουλτάνου δημιούργησε το Πατριαρχείο εκ του μηδενός κι έτσι σώθηκε η ορθόδοξη πίστη»[22]!!!

Έτσι τώρα υπό την προστασία του σουλτάνου η ορθόδοξη εκκλησία θα μπορεί απερίσπαστη από τον κίνδυνο της ένωσης και του ελληνίζοντος ρεύματος να κατευθύνει το ποίμνιο στην ορθή πίστη και την ...; σωτηρία του γένους!!!

Αυτή η θέση θα συνεχιστεί μέχρι και το τέλος της τουρκοκρατίας. Το 1802 ο Αθανάσιος Πάριος στην «Αντιφώνηση»[23] αφού κατηγορεί του έλληνες και ιδιαίτερα τον Σωκράτη για ανηθικότητα, στην συνέχεια αποτρέπει τους νέους να διαβάζουν περί των επαναστατικών ιδεών του Διαφωτισμού γιατί όπως ο ίδιος λέει

«η Οθωμανική κυριαρχία στάλθηκε από την θείαν Πρόνοια για να παιδεύσει το γένος»

ενώ λίγα χρόνια πριν την Επανάσταση ο Γρηγόριος Ε΄ θα στείλει εγκύκλιο[24] για να ενισχύσει όπως υποστηρίζει

«όλους τους ευσεβείς ορθόδοξους χριστιανούς εις το πιστόν ραγιαλίκι»

διότι όπως εξηγεί

«πας ο αντιτασσόμενος τη εξουσία τη του Θεού διαταγή αντέστηκεν»

στο ίδιο πνεύμα το 1798 δημοσιεύτηκε πολυσέλιδη οδηγία από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, τον Άνθιμο, με τον τίτλο «Πατερική διδασκαλία» που θα προκαλέσει την οργή του Κοραή.[25]

Ο Γεννάδιος απόλυτα συνεπής στην ορθόδοξη χριστιανική πίστη θα συνεχίσει επαξίως το έργο των προκατόχων του και πνευματικών του πατέρων και θα γίνει και αυτός μέγας πολέμιος του ελληνικού πολιτισμού.

Στο «κατά Ελλήνων» που ο ίδιος συνέγραψε για να απαντήσει στον Πλήθωνα και το ελληνίζον ρεύμα είναι αποκαλυπτικότατος

«αυτοί που εσύ θεωρείς δασκάλους σου (τους Έλληνες φιλοσόφους) ζούσαν στο σκοτάδι και τις φλυαρίες τους τις ανέτρεψαν πραγματικά θεόπνευστοι άντρες όπως ο Μωυσής ...;τα βιβλία των Ελλήνων τα διέσωζαν οι πατέρες μας για χάρη της γλώσσας και για να ελέγχουν τον παραλογισμό αυτών και να λάμψει η καθαρότητα της χριστιανικής θεολογίας ...;η βασιλεύουσα δοκιμάζεται γιατί χάνουμε την πίστη μας και γινόμαστε ελληνιστές, τους ασεβείς και μιαρούς ελληνιστές και με πυρ και με σίδηρο και νερό και με κάθε τρόπο εξαφανίστε τους από αυτή τη ζωή, ραβδίζετε κόψτε γλώσσες και χέρια, πνίχτε τους στην θάλασσα»!!!

όπως βλέπετε μετά από τόσους αιώνες, οι ταγοί της Ορθοδοξίας δεν μπορούν να απαλλαγούν από τις προσφιλείς τους συνήθειες, δηλαδή τις σφαγές των απίστων και κυρίως των ελλήνων, άλλωστε πώς να απαλλαγούν αφού αυτό υπήρξε ρητή εντολή του Θεού που λατρεύουν.

Αυτός ο μεγάλος πατέρας του γένους θα πει:

«Έλληνες είμαστε μόνον στην φωνή αλλά όχι στη φιλοσοφία κι αν κάποιος με ρωτήσει τι είμαι θα απαντήσω χριστιανός»

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο άλλος μεγάλος ήρωας της ορθοδοξίας ο Κοσμάς ο Αιτωλός θα πει:

«με την χάρη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού δεν είσθε Έλληνες αλλά χριστιανοί ορθόδοξοι».

Η ανθελληνική δράση της ορθοδοξίας θα συνεχιστεί καθ'όλη την διάρκεια της τουρκοκρατίας. Με τους Πατριάρχες Καλλίνικο Δ΄ και τον άλλο μεγάλο εθνάρχη τον Γρηγόριο Ε΄ θα αφορίσουν την επανάσταση και τον Ρήγα Φεραίο και θα αναθεματίσουν τον Υψηλάντη ενώ ο Γρηγόριος μαζί με κληρικούς θα τρέξουν προς βοήθεια των τούρκων για την οχύρωση της Πόλης σε επίθεση του αγγλικού στόλου.[26]

Η Ορθόδοξη Εκκλησία θα αφορίσει, θα φυλακίσει και θα βασανίσει μέχρι θανάτου τον μεγάλο έλληνα διαφωτιστή και αγωνιστή της επανάστασης, Καϊρη. Η Ορθοδοξία όπως θα δούμε στο τέταρτο βιβλίο πολέμησε τον νεοελληνικό Διαφωτισμό όσο και την επανάσταση του 21' αφού αμφότεροι θα έθεταν σε κίνδυνο τα προνόμια της Εκκλησίας από τους τούρκους. Ακόμη και σήμερα είναι προσφιλής τακτική της Εκκλησίας να επιτίθεται στον Διαφωτισμό.

Όσοι νομίζουν πως αυτά είναι μακρινά και ξεπερασμένα θα πρέπει να θυμηθούν τον αφορισμό του Ελευθέριου Βενιζέλου ή του Καζαντζάκη. Επίσης θα ήταν χρήσιμο να διαβάσουν το βιβλίο του Αυγουστίνου Καντιώτη αγίου Φλωρίνης «επιστροφή στην αρχαία ειδωλολατρία» όπου μεταξύ άλλων γράφει εναντίον του υπουργού Ναυτιλίας επειδή ανέγειρε στον Πειραιά άγαλμα του Ποσειδώνα και βεβαιώνει τους αρμοδίους πως

«δεν θα έχει πολλές ημέρες ζωής γιατί θα ανατιναχθεί δια δυναμίτιδας όπως ακριβώς έπραξαν οι ευσεβείς βυζαντινοί αυτοκράτορες που μετέτρεψαν τα αγάλματα σε ασβέστη ...;να αποσυρθεί η εικόνα της Αθηνάς από τον δήμο Αθηναίων και τον Ερυθρό Σταυρό, οι νοσοκόμες που φέρουν το σήμα αυτό θα πρέπει να το μισούν γιατί είναι εικόνα του διαβόλου»!!!

Όπως διαπιστώνουμε ο χριστιανισμός και η ορθοδοξία από την Παλαιά και Καινή Διαθήκη τον Παύλο τον Χρυσόστομο και τους άλλους αγίους Πατέρες τον Γεννάδιο και τον Κοσμά τον Αιτωλό μέχρι και σήμερα, υπήρξε ένα ρατσιστικό, μισαλλόδοξο και άκρως ανθελληνικό δόγμα που μόνο τον σκοταδισμό έφερε στην ανθρωπότητα.

Μετά τόσες σφαγές και καταστροφές, μετά το ανάθεμα στην φιλοσοφία, τον πολιτισμό και το γένος των ελλήνων και όταν όλα αυτά προκλήθηκαν όχι απλώς από κάποιους φανατικούς αλλά από τους ίδιους τους θεμελιωτές της Ορθοδοξίας και ακόμη χειρότερα από τα ίδια τα ιερά και θεόπνευστα βιβλία των χριστιανών , πως είναι δυνατόν να ομιλούμε για ελληνορθόδοξο πολιτισμό;

Οι Έλληνες ουδέποτε ασπάστηκαν τον χριστιανισμό ο οποίος όπως είδαμε είχε απήχηση μόνον σε κάποιες συγκεκριμένες περιοχές της ρωμαϊκής επικράτειας όπου με δόλιους κι αισχρούς τρόπους προσηλύτιζαν ανήμπορους ανθρώπους και τους φανάτιζαν. Τέλος όταν ήδη είχαν αποκτήσει τεράστια οικονομική δύναμη και εν τέλει κατέλαβαν την εξουσία επέβαλαν το δόγμα τους δια της βίας καταστρέφοντας ότι σήμερα ο σύγχρονος άνθρωπος καλεί πολιτισμό.

Η πραγματική τραγωδία στην όλη υπόθεση είναι οι σημερινοί έλληνες που χωρίς να το καταλαβαίνουν κι εξαιτίας της άγνοιας τους, βιώνουν μία πράγματι παρανοϊκή κατάσταση ώστε από τη μία να δηλώνουν ορθόδοξοι χριστιανοί και ταυτόχρονα να νιώθουν ιδιαίτερη υπερηφάνεια για τον αρχαίο Πολυθεϊκό πολιτισμό των προγόνων τους.

Κανείς δεν μπορεί όμως να κατηγορήσει τους νεοέλληνες γι'αυτό αφού ποτέ κανείς δεν τους δίδαξε την αληθινή Ιστορία, όμως μπορούμε σίγουρα να θεωρήσουμε αισχρούς τους σύγχρονους ελληνορθόδοξους διανοούμενους που ενώ γνωρίζουν την αλήθεια, την αποκρύπτουν.

Τουλάχιστον οι πνευματικοί τους πατέρες από τον Μωυσή και τον Παύλο τον Χρυσόστομο,τον Βασίλειο και τον Αθανάσιο, τον Θεοδόσιο και τον Ιουστινιανό μέχρι τον Γεννάδιο και τον Καντιώτη είχαν την τόλμη να λένε ξεκάθαρα αυτά που πιστεύουν και να αναγνωρίζουν στον ελληνικό πολιτισμό και στην ελληνική σκέψη, έναν εχθρό που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την χριστιανική πίστη.

Η ντροπή και το αίσχος είναι για όλους τους πολιτικούς, όλους τους Ιστορικούς, τους πανεπιστημιακούς, τους διανοούμενους και όλον τον υποτίθεται πνευματικό κόσμο αυτής της χώρας που κανείς τους δεν είχε ή έχει το ηθικό ανάστημα ν'απαιτήσει την αποκατάσταση της Ιστορικής αλήθειας αυτού του τόπου και ιδιαίτερα στα σχολικά βιβλία ...;

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ