Ξεσηκωμός για την Υποβάθμιση του Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου Φενεού

korinthosnews  | 

Νέο(;) σχολικό έτος 2017-8

Με δυσκολίες ξεκινά και φέτος το σχολικό έτος.
Δεν είναι, βέβαια, κάτι πρωτότυπο.
Και τις προηγούμενες χρονιές - μετά από προσπάθειες των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και φορέων - τα προβλήματα αντιμετωπίζονταν και δημιουργούνταν οι προϋποθέσεις για την παροχή γνώσης με περισσότερη ή λιγότερη αξιοπρέπεια.

Η κατάσταση, όμως, τώρα έχει επιδεινωθεί.
Το Δημοτικό Σχολείο Φενεού, ενώ λειτουργούσε ως 6θέσιο υποβαθμίστηκε σε 4θέσιο.
Κανένας, φυσικά, δεν αμφισβητεί πως υπάρχουν αντικειμενικοί λόγοι:
“μετριούνται κεφάλια και παίρνονται αποφάσεις”. 

Τι γίνεται, όμως, με την ουσία των πραγμάτων;
Αναφερόμαστε σε ένα απομακρυσμένο από το κέντρο σχολείο, σε ορεινή περιοχή η οποία δεν παρέχει τη δυνατότητα εξωσχολικής βοήθειας για τον περιορισμό των αδυναμιών των μαθητών ενώ το οικείο περιβάλλον εναποθέτει τις ελπίδες του στον ειδικό, στον δάσκαλο για να μορφώσει το παιδί του.
Ταυτόχρονα, οι δραστηριότητες στην περιοχή απουσιάζουν και απομένει μόνο το σχολείο για να φέρει τον μαθητή σε επαφή με τη μουσική, το χορό, τη ζωγραφική, το θέατρο.     

Δεν είμαι απαισιόδοξος αλλά θεωρώ πως η μείωση του χρόνου ενασχόλησης του δασκάλου με τον μαθητή τόσο στο γενικό πλαίσιο όσο και στο πλαίσιο της εξατομικευμένης διδασκαλίας δρα αποτρεπτικά στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.
Το ερώτημα που τίθεται, λοιπόν, είναι:
τι είδους πολίτη επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε;
Οι υπάρχουσες συνθήκες μας το επιτρέπουν;
Η απάντηση είναι ένα ξεκάθαρο: ΟΧΙ.

Για αυτούς τους λόγους οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Φενεού δε θα προσέλθουν στον καθιερωμένο Αγιασμό αλλά ούτε και στα μαθήματά τους εκφράζοντας την αντίδρασή τους στην υποβάθμιση του σχολείου.
Γονείς και Δημοτική Αρχή αγωνίζονται ώστε η πολιτεία να ενδιαφερθεί και να στηρίξει την περιφέρεια και να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ενίσχυση των ορεινών περιοχών.
Ίσως, μάλιστα, αυτή να είναι η αρχή και να προετοιμάζονται να αγωνιστούν και για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς το Γ/Σ - Λ.Τ. Γκούρας ξεκινά με ελάχιστους καθηγητές ενώ μαθητές επιλέγουν την μετεγγραφή τους σε άλλα σχολεία - με συνέπειες σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο-  προκειμένου να ξεκινήσουν τα μαθήματά τους στην ώρα τους.